fotoalergia, uczulenie na s這鎍e, 鈍iat這, alergia na s這鎍e, uczulenie na s這鎍e, nadwra磧iwo嗆 na s這鎍e, s這neczna, s這neczne, ultrafiolet, fotoalergia, fototesty, wielopostaciowe osutki 鈍ietlne, PLE, polymorphic light reaction, fotodermatoza, fotouczulenie, fotoalergia fotoalergia, uczulenie na s這鎍e, 鈍iat這, alergia na s這鎍e, uczulenie na s這鎍e, nadwra磧iwo嗆 na s這鎍e, s這neczna, s這neczne, ultrafiolet, fotoalergia, fototesty, wielopostaciowe osutki 鈍ietlne, PLE, polymorphic light reaction, fotodermatoza, fotouczulenie, fotoalergia

og這szenia:
→ og這szenia r騜ne

→ po篡teczne publikacje

dermatolog.euchoroby sk鏎yfotodermatozy ("alergia na s這鎍e")

Fotodermatozy, czyli "alergia na s這鎍e"

dr hab. med. Rados豉w 如iewak, profesor UJ
specjalista dermatolog, wenerolog i alergolog

prof. Rados豉w 如iewak, lekarz, specjalista dermatolog i wenerolog, Instytut Dermatologii, Krak闚

dr hab. med. Rados豉w 如iewak, specjalista dermatolog (Krak闚) prowadzi badania naukowe nad fotodermatozami, w szczeg鏊no軼i nad fotoalergi (fotalergiczne kontaktowe zapalenie sk鏎y). Autor artyku逝 naukowego na temat chor鏏 fotoalergicznych. W praktyce klinicznej zajmuje si diagnostyk i leczeniem fotodermatoz.

→ um闚 si na wizyt do prof. 如iewaka

"Alergia na s這鎍e" ("uczulenie na s這鎍e", "nadwra磧iwo嗆 na s這鎍e", "nietolerancja s這鎍a") to potoczne okre郵enie na szereg r騜norodnych chor鏏, kt鏎ych wsp鏊n cech jest nadwra磧iwo嗆 na 鈍iat這 s這neczne. Choroby te s okre郵ane przez lekarzy jako fotodermatozy. Zwykle czynnikiem prowokuj帷ym jest promieniowanie ultrafioletowe typu A, cho niekiedy jest to 鈍iat這 widzialne, lub ultrafiolet typu B. Zaburzenia, w kt鏎ych do powstania choroby konieczne jest zadzia豉nie promieniowania s這necznego i dodatkowo substancji uczulaj帷ej (lek, kosmetyki, perfumy) okre郵a si mianem "fotoalergia" lub "wyprysk fotoalergiczny".

Nadwra磧iwo嗆 na 鈍iat這 s這neczne i fotoalergi mo積a diagnozowa i leczy!
Im wcze郾iej zg這sisz si do lekarza, tym szybciej b璠ziesz zdrowy.

→ jak um闚i si na wizyt do prof. 如iewaka
→ fotodermatozy: dowiedz si wi璚ej z Dermatopedii

dermatolog.euchoroby sk鏎yfotodermatozy ("alergia na s這鎍e")

Ta strona jest cz窷ci Edukacyjnego Portalu Dermatologicznego dermatolog.eu (kontakt).
Z niniejszego dokumentu mo積a korzysta wy陰cznie na warunkach okre郵onych
w zastrze瞠niu praw autorskich oraz wykluczeniu odpowiedzialno軼i prawnej.
Document created: 17 March 2007, last updated: 25 April 2012.